Werkwijze Roses

Werkwijze_Kleinplaatje

Het leveren van goede service is voor ons heel belangrijk.
Ons uitgangspunt is dat u na het eerste bezoek met een goed passende BH en prothese naar huis gaat en lang plezier hebt van uw borsprothese en lingerie.

Op afspraak

Op maat

Vergoeding zorgverzekeraar

Nazorg na uw eerste bezoek

SEMH gecertificeerd

Online shop

Op afspraak

U komt bij ons altijd op afspraak zodat er alle rust en privacy is om te passen. Het is heel gebruikelijk dat u iemand meeneemt tijdens het bezoek. Wij plannen 2 uur voor uw eerste afspraak ook al heeft u deze tijd misschien niet nodig.

Voor het maken van een afspraak zijn wij telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.30. Op feestdagen zijn we gesloten en krijgt u een antwoordapparaat. Als het druk is, kan het voorkomen dat wij tijdens een gesprek met een klant de telefoon niet op kunnen nemen. U kunt dan een boodschap inspreken, wij bellen u dan zo snel mogelijk terug.

Mocht u onverhoopt verhinderd zijn voor een afspraak, dan vragen wij u vriendelijk dit tijdig (minimaal 48 uur van tevoren) aan ons door te geven zodat wij de gereserveerde tijd kunnen invullen voor een andere klant.

Bezoek aan huis
Indien het voor u fysiek niet mogelijk is om naar onze speciaalzaak toe te komen dan bieden wij u de mogelijkheid voor een huisbezoek voor een borstprothese. Onze voorkeur heeft echter een bezoek aan onze winkel omdat wij dan de volledige collectie en de naaimachine tot onze beschikking hebben om u zo goed mogelijk te helpen.

Op maat

Tijdens het kennismakingsgesprek, onder het genot van een kopje koffie of thee, leggen wij onze manier van werken aan u uit. Wij laten u verschillende typen protheses zien en leggen uit hoe deze het best onderhouden kunnen worden. Verder informeren wij naar uw persoonlijke wensen en eventuele lichamelijke klachten waar we rekening mee moeten houden.

Als eerste zoeken wij naar een goed passende BH. Het komt vaak voor dat er kleine veranderingen aan een BH gemaakt moeten worden. Dit doen wij direct waar u bij bent. U kunt de aangepaste BH weer passen zodat we zeker weten dat het resultaat goed is. Vervolgens wordt uw borstprothese aangemeten en gepast. We streven altijd naar een zo natuurlijk mogelijk beeld wat goed aanvoelt voor u.
Borstprotheses zijn bij ons in vele maten en modellen op voorraad. Meestal kunt u de prothese en de BH’s aan het eind van de afspraak mee naar huis nemen.

Vergoeding zorgverzekeraar

Na een borstamputatie of een borstsparende operatie valt een borstprothese onder de basis ziektekostenverzekering. U krijgt hiervoor een machtiging in het ziekenhuis.

Met alle Nederlandse zorgverzekeraars hebben wij een overeenkomst afgesloten, waardoor wij de financiële afwikkeling met uw verzekeraar kunnen regelen. Wij declareren de prothese rechtstreeks bij uw verzekering, voor de prothese hoeft u dan bij ons niet te betalen. We hebben bij het eerste bezoek wel de machtiging/verwijzing van het ziekenhuis of de huisarts nodig.
Wanneer u uw eigen risico nog niet hebt opgemaakt, brengt de verzekeraar dit bij u in rekening.

Vergoeding voor lingerie en badmode
In sommige gevallen biedt uw (aanvullende) verzekering een vergoeding voor lingerie en badmode. U kunt dit navragen bij uw zorgverzekeraar of bij ons. Lingerie en badmode kunt u dan zelf declareren bij uw verzekering omdat deze vanuit de aanvullende verzekering vergoed worden.

Nazorg na uw eerste bezoek

Ongeveer een week na uw eersye bezoek, bellen wij u om te informeren of uw prothese en lingerie goed bevalt. We kunnen dan tevens eventuele vragen beantwoorden en wanneer er problemen zijn, zoeken naar een oplossing. Mocht u zelf achteraf nog vragen hebben, dan raden wij u aan om contact met ons op te nemen. Telefonisch kunnen we veel vragen beantwoorden en anders maken we een afspraak. Voor de eerste afspraak wordt 2 uur gepland, wanneer een nazorg afspraak nodig is, wordt hier 1 uur voor gepland.

Omdat wij precies vastleggen welke lingerie en prothese u heeft en welke aanpassingen er gedaan zijn, is het makkelijk om later nog een extra BH te bestellen. Nabestellen kan telefonisch, via de mail of in onze webshop. Wij zullen de BH dan naar u toesturen, maar u kunt uw bestelling natuurlijk ook ophalen in onze winkels.

SEMH gecertificeerd

Roses Body Care is door de SEMH (Stichting Erkenningsregeling leveranciers voor Medische Hulpmiddelen) erkend als Mammacare Specialist. We hebben overeenkomsten met alle Nederlandse zorgverzekeraars.

De meeste zorgverzekeraars stellen het voldoen aan de kwaliteitseisen van deze regeling als voorwaarde voor het mogen leveren van borstprotheses. Jaarlijks wordt door een onafhankelijke organisatie gecontroleerd of aan de kwaliteitseisen voldaan wordt. Meer informatie is te vinden op www.semh.info

Online shop

Onze producten zijn inmiddels ook online bij ons te verkrijgen. Lukt het u bijvoorbeeld niet om langs te komen of vindt u het heel fijn om online te shoppen dan kunt u terecht in onze online shop. Een groot deel van onze lingerie, (bad)mode en protheses kunt u hier bestellen. Klik hier om naar onze online shop te gaan.

 

Vragen over onze werkwijze

Hoe lang van tevoren moet ik aanwezig zijn voor een afspraak?
U hoeft niet lang van tevoren aanwezig te zijn voor een afspraak. Het is ook helemaal niet erg als u vijf minuten te laat bent. Sommige klanten komen een half uur van tevoren, dit is echt niet nodig!

Kan ik bij jullie parkeren?
Bij Roses Arnhem kunt u voor het pand parkeren, op werkdagen krijgt u van ons een parkeerkaart zodat u kosteloos uw auto kunt parkeren. Roses Annen heeft een eigen ingang met ruime, gratis parkeerruimte achter het pand.

Zijn jullie op zaterdag open?
Een keer in de maand is het mogelijk om bij Roses Arnhem een afspraak op zaterdag te maken. Voor de komende zaterdagen kijkt u op onze home pagina.

Moet ik altijd op afspraak komen?
Ja, onze jarenlange ervaring heeft geleerd dat wij u zo het beste kunnen helpen. Soms organiseren we pas-avonden of open huis. Op deze momenten kunt u zonder afspraak bij ons terecht. Deze worden aangekondigd op onze website en in onze nieuwsbrief. Onderaan onze website kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief.

Hoe lang duurt het voordat ik bij jullie terecht kan?
Meestal kunt u binnen een week bij ons een afspraak maken. Heeft u een specifieke dag of tijd gereserveerd in uw agenda, dan kunt u beter een paar weken van tevoren bellen. Het kan namelijk voorkomen dat het erg druk is. Drukke periodes zijn bij ons in mei, juni, juli, november en december.

Sturen jullie ook protheses op?
Wij adviseren altijd om een prothese bij ons te passen. In twee jaar tijd kan uw lichaam namelijk veranderd zijn en er kunnen nieuwe modellen protheses op de markt zijn gekomen die nog beter bij uw lichaam passen. Toch begrijpen we het ook als u aangeeft dat u helemaal tevreden bent over de prothese die u heeft, alleen is deze nu versleten en moet daarom vervangen worden voor dezelfde. Wij kunnen de nieuwe prothese dan naar u opsturen en noteren bij uw gegevens dat passen niet nodig was.

Waarom hebben jullie niet meer spreekuurlocaties of komen jullie ook aan huis?
In onze winkels in Annen en in Arnhem hebben we heel veel verschillende soorten protheses en BH’s op voorraad. Wij willen u graag al deze mogelijkheden laten zien en dat kan niet als we maar een beperkte selectie hiervan meenemen naar uw huis of spreekuurlocatie. Ook is voor ons de naaimachine onlosmakelijk verbonden met het leveren van een goede pasvorm van de BH, deze staat in de paskamer voor u klaar.